Som poetisk neo-boheme
bøjer jeg mig i ærbødighed
for universets mysterier –
stor lyst har jeg
til at opleve denne verden
og lære af den –
og leve
vil jeg
længst muligt
for at opleve
mest muligt –
naturen
fordi den er en del af mig
som jeg er en del af den
og fordi den er
fantastisk
også i det
hverdagsagtige –
naturvidenskaben
for sansemæssige
og tankemæssige
spændende fakta
der uddyber oplevelsen
væsentligt –
poesien
for at sætte ord
på det der ikke kan
formuleres –
kunsten
for at lave billeder
af det usynlige –
musikken
for at fornemme
mine følelsers
drømmende
vibrationer –
filosofien
for at samle
tankerne –
medfølelsen,
kærligheden og
glæden
for at lære mere
om mine
uafhængige
limbiske
følelser –
og ikke mindst
for at give –
