Ytringsfrihed
er en fantastisk ting!
Den giver mig frihed til at sige,
lige hvad jeg vil,
hvornår jeg vil –
Den giver mig frihed
til at holde min mund,
hvis jeg ikke lige
har lyst
til at sige noget –
Og så giver den mig især
en enestående
frihed til at tie stille,
for ikke at såre andre –
fordi noget af det værste
jeg kan gøre,
er at såre andre –
og jeg behøver det jo ikke –
så hvorfor skulle jeg? –
